Czym jest przekaz Direct to Bank?
Przekaz pieniężny Direct to Bank umożliwia Klientom (osobom fizycznym) przesłanie środków pieniężnych bezpośrednio na konto bankowe odbiorcy (osoby fizycznej). W zależności od kraju docelowego pieniądze trafiają na konto bankowe odbiorcy w terminie od 1 do 3 dni roboczych.

Ważne!
Przekaz Direct to Bank skierowany jest do odbiorców krajowych i zagranicznych. Jest to alternatywna usługa dla Klientów, którzy nie chcą wysyłać przekazu gotówkowego i potrzebują przekazać środki na rachunek bankowy odbiorcy (np. aby odbiorca nie musiał fatygować się po odbiór środków do Placówki).
Kompendium wiedzy o Direct to Bank
- zasady realizacji przekazów pieniężnych Direct to Bank są zbliżone do zasad obowiązujących przy realizacji standardowych przekazów pomiędzy osobami fizycznymi – różnica występuje w sposobie odbioru pieniędzy przez odbiorcę
- nadawca jest zobowiązany podać operatorowi dane odbiorcy oraz numer jego rachunku, a także dane identyfikacyjne banku, jeśli są wymagane
- podczas realizacji przekazów Direct to Bank obowiązuje program My WU (wcześniej Gold Card). Jeżeli Klient jest już członkiem programu, wówczas otrzyma punkty stosownie do opłaconej prowizji
- na chwilę obecną przekazy pieniężne Direct to Bank kierowane są do większości banków w Europie oraz do wielu innych na całym świecie, a ich lista jest cały czas rozbudowywana. Pod wskazanym poniżej adresem można sprawdzić, czy aktualnie można nadać przekaz Direct to Bank do danego kraju, czy też dostępna jest tylko opcja wypłaty w Placówce: https://www.westernunion.com/pl/pl/wplaty-na-konto-bankowe.html