Etyka i jakość

Etyka

Asekuracja Sp. z o.o. od grudnia 2010 roku jest członkiem Związku Przedsiębiorstw Finansowych (www.zpf.pl). (wcześniej Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych - Związku Pracodawców). Jest to organizacja, która powstała w 1999 roku i aktualnie skupia kilkadziesiąt kluczowych firm z rynku finansowego (m.in. banki, doradców finansowych, instytucje pożyczkowe oraz zarządzające informacją gospodarczą).

Asekuracja Sp. z o.o. w swoim działaniu stosuje się do Zasad Dobrych Praktyk, które stanowią zbiór zasad postępowania opartych na ogólnych normach moralnych i zgodnych z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem. Zasady Dobrych Praktyk stosowane są przez przedsiębiorstwa działające na rynku finansowym, w szczególności związane z rynkiem finansów konsumenckich. Dodatkowo każdego roku przechodzimy obowiązkowy audyt etyczny w ramach, którego przyznawany jest Certyfikat Audytu Etycznego, stanowiący weryfikację przestrzegania przyjętych zasad.

Asekuracja_ZPF_2024.png

Zasady Dobrych Praktyk - w szczególności obowiązują nas zasady postępowania zawarte w Księgach Pierwszej i Trzeciej Zasad Dobrych Praktyk.

Każdy Klient, w przypadku gdy uzna, iż doszło do naruszenia Zasad Dobrych Praktyk przez Asekurację Sp. z o.o., może zwrócić się do Komisji Etyki Związku Przedsiębiorstw Finansowych o zbadanie sprawy. Wniosek o wszczęcie postępowania przez Komisję Etyki ZPF (skarga) może być złożony:

  • w formie listownej na adres biura ZPF – ul. Długie Pobrzeże 30, 80 – 888 Gdańsk
  • za pośrednictwem faxu, na numer: (58) 302-92-64,
  • w formie wiadomości e-mail, na adres: etyka@zpf.pl

Szczegółowe informacje na temat trybu i zasad składania skarg do Komisji Etyki ZPF znajdują się na niniejszej stronie.

Jakość

Asekuracja sp. z o.o., prowadzi swoją działalność zgodnie ze standardami systemu zarządzania jakością, zgodnego z normą ISO 9001:2015, na dowód czego posiada certyfikat systemu zarządzania jakością wydany przez firmę Q&R Polska Sp. z o.o. posiadającą akredytację Polskiego Centrum Akredytacji.

AsekuracjaISO2024.jpg

Polityka jakości

Dostarczamy naszym klientom wysokiej jakości usługi w zakresie pośrednictwa finansowego i ubezpieczeniowego, windykacji i zarządzania wierzytelnościami. W odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby klientów integrujemy wysokie kompetencje własne, podmiotów zależnych i współpracujących w celu osiągnięcia satysfakcji naszych klientów i udziałowców, stabilnej pozycji rynkowej, wysokiej rentowności działalności. Poprzez stale rozbudowywaną sieć dystrybucji docieramy do naszych klientów z ofertą, której konkurencyjność opiera się na bliskich relacjach z klientami, zrozumieniu ich indywidualnych potrzeb oraz dopasowaniu do nich najlepszej możliwej oferty usług. Stale modyfikujemy naszą ofertę w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe i wymagania naszych klientów. Dążymy do ciągłej poprawy poziomu jakości obsługi poprzez wdrażanie i stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Osiąganie celów jakości i ciągłe doskonalenie opiera się na zaangażowaniu oraz lojalności wszystkich członków zespołu, którzy posiadają odpowiednią świadomość, kompetencje i wykształcenie, a także możliwości stałego podnoszenia kwalifikacji.

Procedura zgłoszeń wewnętrznych i działań następczych

Asekuracja sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości związanych z działalnością Spółki. Od dnia 12 grudnia 2024 roku w Spółce obowiązuje Procedura Zgłoszeń wewnętrznych oraz działań następczych.

Każdy pracownik oraz każda osoba współpracująca z Asekuracją, bez względu na podstawę tej współpracy, może dokonać zgłoszenia wewnętrznego dotyczącego naruszenia prawa dokonanego w kontekście związanym z pracą, dotyczącego:

  • korupcji;
  • zamówień publicznych;
  • usług, produktów i rynków finansowych;
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  • bezpieczeństwa transportu;
  • ochrony środowiska;
  • zdrowia publicznego;
  • ochrony konsumentów;
  • ochrony prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  • interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu
    terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  • rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i
    pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  • konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela.

Sygnalistą może być osoba fizyczna, która dokonuje zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa uzyskanej w kontekście związanych z pracą, w szczególności: pracownik, pracownik tymczasowy, osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, przedsiębiorca, prokurent, akcjonariusz lub wspólnik, członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, stażysta, wolontariusz, praktykant. Sygnalistą może być także osoba fizyczna w przypadku zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa uzyskanej w kontekście związanym z pracą przed nawiązaniem stosunku pracy lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy, usług lub pełnienia funkcji w Spółce lub na jej rzecz, także po ich ustaniu.

Asekuracja dopuszcza tylko zgłoszenia imienne. Można ich dokonać:

  • pisemnie w postaci papierowej- za pomocą dedykowanego adresu mailowego: sygnalista@asekuracja.pl,
  • pisemnie pocztą tradycyjną na adres siedziby Spółki z dopiskiem „Zgłoszenie naruszenia” ,
  • ustnie telefonicznie pod dedykowanym numerem telefonu komórkowego 885 635 897,
  • ustnie za pomocą bezpośredniego spotkania (po uprzednim umówieniu się za pomocą kanałów wskazanych
    wyżej). Spotkanie wyznaczane jest w terminie 14 dni.

Przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszeń Sygnalisty zajmuje się Zespół do rozpatrywania zgłoszeń, w którego podstawowy skład wchodzą:

  • Marek Szczepaniak – radca prawny ;
  • Magdalena Stanny – przedstawiciel Działu Personalnego.

Procedura nie może być wykorzystywana do zgłaszania informacji publicznie dostępnych, do celowych pomówień lub do świadomego podawania nieprawdziwych informacji.

Asekuracja zapewnia Sygnaliście ochronę przed działaniami odwetowymi, dyskryminacją lub innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania. Wszystkie zgłoszenia przetwarzane są zgodnie z unijnymi przepisami o ochronie danych, a osoby przetwarzające dane działają na podstawie szczegółowego upoważnienia.

Procedura zgłoszeń wewnętrznych wraz z załącznikami znajduje się poniżej:

Ta witryna używa plików cookies. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookies, ich zastosowaniu oraz sposobie modyfikacji i akceptacji plików cookies, można znaleźć w Polityce prywatności i cookies.

Dowiedz się więcej na temat polityki prywatności.